Профилактика и обслужване

БИЛМАРС ЕООД предлага на своите клиенти обслужване, профилактика и поддръжка на системи за отопление, климатизация и вентилация. Подобно на всеки автомобил и тези системи се нуждаят от техническо обслужване на определен период от време. Инсталациите за отопление, климатизация и вентилация са инженерингов продукт, който е съставен от машини, съоръжения, филтри, тръби, фитинги, спирателна и регулираща арматура и много други. Производителите на тези компоненти препоръчват да се извършва профилактика и обслужване на определен период от време, за да може инсталацията винаги да работи в проектните си параметри.

Ако искате Вашата система за отопление, климатизация и вентилация да Ви служи дълги години безпроблемно, сигурно и енергоефективно е препоръчително един път годишно да се прави техническото обслужване и профилактика. Нередовното обслужване и профилактика води до влошаване на работните параметри на машините, вследствие на което се увеличава разходът на енергия на системата, замърсява се въздухът в помещенията влошава се комфортът на обитаване, съкращава се експлоатационният живот на машините и на системите като цяло. Всичко това може да доведе до сериозни аварии, които са скъпи и често за отстраняването им е нужно време, което понякога може да стигне и до месец. За да не попаднете в такава ситуация, ние специалистите от БИЛМАРС ЕООД Ви препоръчваме редовно да извършвате годишно техническо обслужване и профилактика на Вашата система за отопление, климатизация и вентилация.

Честотата на техническото обслужване и профилактика е различна и зависи от спецификата (вида) на системата, нейното предназначение, начин на употреба и експлоатация, вида сградата и района, в който е монтирана. В зависимост от всичко това препоръчителните интервали за техническо обслужване и профилактика на различните системи са:

 

ПЕРИОДИЧНОСТ НА ОБСЛУЖВАНЕ И ПОДДРЪЖКА НА СИСТЕМИ ЗА ОТОПЛЕНИЕ И КЛИМАТИЗАЦИЯ

Вид система

Предназначение

Препоръчителна периодичност

 

Климатик единичен

 

Мулти сплит климатична система – едно външно тяло с няколко вътрешни

 

Термопомпена система с подово отопление и/или вентилаторни конвектори

 

Котел с радиатори и/или подово отопление и/или вентилаторни конвектори

 

Еднофамилни къщи

 

Апартаменти

 

Магазини

 

Офиси

 

Спортни зали

 

Заведения

 

Хотели

Основно техническо обслужване – 1(един) път годишно

 

 

 

Почистване на филтрите на вътрешните тела – 1 (един) път на 10 (десет) дни

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УКАЗАНИЯ ПРИ ОБСЛУЖВАНЕ И ПОДДРЪЖКА НА СИСТЕМИ ЗА ОТОПЛЕНИЕ И КЛИМАТИЗАЦИЯ:

  •        Климатици, мулти сплит климатични системи, термопомпи и VRF системи, чиито външни тела са монтирани в силно запрашени и замърсени райони трябва да се обслужват два пъти по-често от посочената препоръчителна периодичност в таблицата за съответната инсталация

  •        Филтрите на вътрешните тела на системите, които работят при тежки условия, в замърсена среда или с високо натоварване, като фризьорски салони, магазини с голям човеко-поток, заведения, спортни, кино и театрални зали с голямо струпване на хора и други трябва да се обслужват два пъти по-често от посочената препоръчителна периодичност в таблицата за съответната инсталация.

  •        Почистването на филтрите на вътрешните тела за всички системи е задължение на клиента. Нередовното обслужване на филтрите на вътрешните тела води до замърсяване на въздуха в помещенията, понижаване на комфорта на обитаване, повишаване на консумацията на енергия, затруднена работа на цялата система извън нормалните й параметри, което води до съкращаване на експлоатационния й период. В някои случаи нередовното обслужване на филтрите на вътрешните тела може да предизвика и здравословни проблеми за обитаващите помещенията.

  •        Посочените времеви интервали за препоръчително обслужване и поддръжка на системи за отопление и климатизация са ориентировъчни в общия случай и могат да се променят според всеки конкретен случай, след консултация със специалистите на БИЛМАРС ЕООД.

  •        Ако не намирате Вашата система в таблицата или се колебаете на какъв интервал от време и как трябва да си обслужвате инсталацията, свържете се с БИЛМАРС ЕООД за консултация и съвет.

 

ПЕРИОДИЧНОСТ НА ОБСЛУЖВАНЕ И ПОДДРЪЖКА НА СИСТЕМИ ЗА ВЕНТИЛАЦИЯ

Вид система

Предназначение

Препоръчителна периодичност

 

Общо обменна вентилационна система с рекуперация(оползотворяване на отпадната енергия) или вентилатори

 

 

Еднофамилни къщи

 

Апартаменти

 

Магазини със слаб човеко поток

 

Офиси

 

Хотели

 

 

Основно техническо обслужване – 1(един) път годишно

 

 

Почистване на филтрите на каналните машини и/или рекуператори – 1(един) път на месец

 

 

Заведения

 

Спортни зали

 

Кино и театрални зали

 

Фризьорски салони

 

Магазини с голям човекопоток

 

 

Основно техническо обслужване – 1(един) път на 6(шест) месеца

 

 

Почистване на филтрите на каналните машини и/или рекуператори – 1(един) път на 5(пет) дни

 

 

Болници

 

 

Основно техническо обслужване – 1(един) път на 3(три) месеца

 

 

Почистване на филтрите на каналните машини и/или рекуператори – 1(един) път на 3(три) дни

 

 

Професионална кухненска вентилация

 

 

Професионални кухни

 

 

Основно техническо обслужване – 1(един) път на 6(шест) месеца

 

Почистване на лабиринтните филтри на кухненските чадъри – 1(един) път на 3(три) дни

 

Почистване на каналните филтри на кухненските вентилации – 1(един) път на 5(пет) дни

 

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УКАЗАНИЯ ПРИ ОБСЛУЖВАНЕ И ПОДДРЪЖКА НА СИСТЕМИ ЗА ВЕНТИЛАЦИЯ:

  •        Вентилационни системи, които са монтирани в сгради, намиращи се в силно запрашени и замърсени райони трябва да се обслужват два пъти по-често от посочената препоръчителна периодичност в таблицата за съответната инсталация.
  •        Филтрите, които се намират във вентилационните системи, обработващи свежия и отработеният въздух, работещи при тежки условия, в замърсена среда или с високо натоварване, като фризьорски салони, магазини с голям човекопоток, заведения, спортни, кино и театрални зали с голямо струпване на хора и други трябва да се обслужват два пъти по-често от посочената препоръчителна периодичност в таблицата за съответната инсталация.
  •        Почистването на филтрите, които се намират във вентилационните системи, обработващи свежия и отработения въздух е задължение на клиента. Нередовното обслужване на филтрите на вентилационните системи води до замърсяване на въздуха в помещенията, понижаване на комфорта на обитаване, повишаване на консумацията на енергия, затруднена работа на цялата система извън нормалните й параметри, което води до съкращаване на експлоатационния й период. В някои случаи нередовното обслужване на филтрите на вентилационните системи може да предизвика и здравословни проблеми за обитаващите помещенията
  •        Посочените времеви интервали за препоръчително обслужване и поддръжка на вентилационните системи са ориентировъчни в общия случай и могат да се променят според всеки конкретен случай след консултация със специалистите на БИЛМАРС ЕООД
  •        Ако не намирате Вашата система в таблицата или се колебаете на какъв интервал от време и как трябва да си обслужвате инсталацията, свържете се с БИЛМАРС ЕООД за консултация и съвет

 

БИЛМАРС ЕООД предлага годишно и текущо обслужване, профилактика и поддръжка на следните видове системи за отопление, климатизация и вентилация на всякакъв тип сгради:

  •        Климатици – единични сплит системи

  •        Мулти сплит климатични системи

  •        Термопомпени системи с подово отопление и/или вентилаторни конвектори

  •        Котли с алуминиеви или панелни радиатори

  •        Кухненски чадъри и абсорбатори

  •        Вентилационни системи – общообменна вентилация с рекуперация и/или вентилатори

При обслужването и профилактиката на системи за отопление, климатизация и вентилация се извършват различни операции според спецификата на конкретната машина и инсталация, като:

  •        Цялостен преглед на системата и проверка на работните й характеристики

  •        Почистване на въздушни филтри

  •        Почистване на водни филтри

  •        Проверка на работните налягания

  •        Проверка на работните температури

  •        Проверка на електрическата част

  •        Почистване дренажна система

  •        Почистване на топлообменници

  •        Почистване на въздуховоди

  •        Почиставане на кухненски чадъри(абсорбатори) на професионални кухни

Точният вид и начина, по който ще се извършат операциите, които са необходими за годишно или текущо обслужване на дадена система за отопление, климатизация или вентилация се определят от нейния вид, специфика, предназначение и експлоатация, след оглед и консултация със специалистите от БИЛМАРС ЕООД.

 

БИЛМАРС ЕООД предлага на Вашето внимание ценоразпис за стандартно обслужване и профилактика на най-масовите системи за отопление, климатизация и вентилация:

ЦЕНИ ЗА СТАНДАРТНО ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА ЕДИНИЧНИ КЛИМАТИЦИ С ВЪТРЕШНО ТЯЛО ЗА СТЕНЕН ИЛИ ПОДОВ МОНТАЖ

 

Стандартно обслужване на ПОДОВ/СТЕНЕН

единичен КЛИМАТИК

от 7000BTU до 14000BTU

 

90лв./брой

 

 

Стандартно обслужване на ПОДОВ/СТЕНЕН

единичен КЛИМАТИК

от 15000BTU до 24000BTU

 

100лв./брой

 

 

Стандартно обслужване на ПОДОВ/СТЕНЕН

единичен КЛИМАТИК

от 30000BTU до 55000BTU

 

120лв./брой

 

Включени операции в стандартно обслужване на единичен КЛИМАТИК ПОДОВ или СТЕНЕН тип

  •        Посещение на адрес

  •        Проверка на вътрешното тяло

  •        Почистване на топлообменника на вътрешното тяло на място

  •        Почистване на филтрите на вътрешното тяло

  •        Проверка на външното тяло

  •        Измерване на работното налягане

  •        Измерване на работните температури

  •        Проверка на електрическите връзки
  •        Тестване и почистване на дренажната система при необходимост

  •        Пуск, тестване и диагностика на цялата климатична система

 

ЦЕНИ ЗА СТАНДАРТНО ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА ДРУГИ КЛИМАТИЧНИ СИСТЕМИ

 

Стандартно обслужване на КОЛОНЕН

единичен КЛИМАТИК

до 48000BTU

 

150лв./брой

 

 

Стандартно обслужване на КАСЕТЪЧЕН или КАНАЛЕН

единичен КЛИМАТИК

до 48000BTU

 

150лв./брой

 

 

Стандартно обслужване на МУЛТИСПЛИТ с 2(две) вътрешни тела

до 24000BTU

 

150лв./комплект

 

 

Стандартно обслужване на МУЛТИСПЛИТ с 3(три) вътрешни тела

до 24000BTU

 

190лв./комплект

 

 

Стандартно обслужване на МУЛТИСПЛИТ с 4(четири) вътрешни тела

до 48000BTU

 

230лв./комплект

 

 

Стандартно обслужване на МУЛТИСПЛИТ с 5(пет) вътрешни тела

до 48000BTU

 

270лв./комплект

 

Включени операции в стандартно обслужване на КЛИМАТИЧНИТЕ СИСТЕМИ

  •        Посещение на адрес

  •        Проверка на вътрешните тела

  •        Почистване на топлообменника на вътрешните тела на място

  •        Почистване на филтрите на вътрешните тела

  •        Проверка на външното тяло

  •        Измерване на работното налягане

  •        Измерване на работните температури

  •        Проверка на електрическите връзки

  •        Тестване и почистване на дренажната система при необходимост

  •        Пуск, тестване и диагностика на цялата климатична система

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УТОЧНЕНИЯ ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА КЛИМАТИЧНИ СИСТЕМИ:

  •        Техническото обслужване обхваща едно посещение на адреса, профилактика, почистване и диагностика на цялата климатична система

  •        В техническото обслужване НЕ ВЛИЗАТ следните видове дейности, които може да бъдат установени при диагностицирането на системата е следва да бъдат заплатени допълнително от клиента:

-        Намерен пропуск (теч) на хладилен агент (фреон) – трудът за отстраняването му и нужното количество хладилен агент (фреон), което трябва да се зареди в системата се заплащат допълнително от клиента след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата.

-        Частично „доливане“ на хладилен агент (фреон) в климатичните системи е недопустимо. Ако се установи, че хладилният агент (фреон) в машината не е достатъчен, следва отстраняване на наличното (останало) количество, проверка на цялата система за херметичност, отстраняване на пропуска (теча), ако има такъв, и цялостно зареждане на системата с нов хладилен агент (фреон). Тази услуга – източване на останалото налично количество хладилен агент (фреон), проверка за пропуски, отстраняване на намерен теч и зареждане на системата с нужното количество нов хладилен агент (фреон) - се заплаща допълнително от клиента, след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата.

-        Констатира се нужда от належащ ремонт, частите и труда, нужни за отстраняването му се заплащат от клиента допълнително, след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата. Ако техническият екип на място не разполага с нужните части за отстраняването на повредата, към стойността на услугата се добавя и такса за посещение на адрес на стойност 70лв. според действащия ценоразпис на БИЛМАРС ЕООД.

  •        За да може да се осъществи безпрепятствено техническото обслужване клиентите, трябва предварително да осигурят достъп до вътрешното и външното тяло.
  •        При нужда от автовишка за достъп до външното тяло на климатик, автовишката се заплаща от клиента по обявените цени на фирмата, осигуряваща автовишката.
  •        БИЛМАРС ЕООД запазва правото си да откаже изпълнението на дадено обслужване или профилактика, ако техническият екип прецени на място, че изпълнението му е невъзможно, не е осигурен достъп до външното или вътрешното тяло или по някакъв начин би бил опасен за здравето и живота на техниците.
  •        Всички системи, които не фигурират в ценоразписа се оферират индивидуално, според спецификата, обхвата, мощността и предназначението им от специалистите на БИЛМАРС ЕООД, след предоставяне на цялата нужна информация за дадената система.
  •        Всички цени са в лева с включен ДДС.

ЦЕНОРАЗПИС НА НЯКОИ ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛУГИ ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА ЕДИНИЧНИ КЛИМАТИЦИ С ВЪТРЕШНО ТЯЛО ЗА СТЕНЕН ИЛИ ПОДОВ МОНТАЖ

ОПИСАНИЕ НА УСЛУГАТА

МЯРКА

ЦЕНА С ДДС

Зареждане на климатик от 7000 до 14000BTU с хладилен агент(фреон) R32 или R410 с общ тръбен път до 5 метра

на брой

220лв.

Зареждане на климатик от 15000 до 24000BTU с хладилен агент(фреон) R32 или R410 с общ тръбен път до 5 метра

на брой

280лв.

Посещение на адрес

за всяко посещение

70лв.

Отстраняване на пропуск на тръбната система

на климатик

80лв.

Смяна на кондензна помпа(само труд)

за всеки брой

60лв.

 

ЦЕНИ ЗА СТАНДАРТНО ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА СИСТЕМИ С ТЕРМОПОМПИ ИЛИ КОТЛИ С ПОДОВО ОТОПЛЕНИЕ И/ИЛИ ВЕНТИЛАТОРНИ КОНВЕКТОРИ И/ИЛИ РАДИАТОРИ И ЛИРИ

 

Стандартно обслужване на система с ТЕРМОПОМПА, подово отопление и/или вентилаторни конвектори и/или радиатори с обща мощност до 10kW

 

210лв./брой

 

 

Стандартно обслужване на система с ТЕРМОПОМПА, подово отопление и/или вентилаторни конвектори и/или радиатори с обща мощност до 18kW

 

270лв./брой

 

 

Стандартно обслужване на система с КОТЕЛ, подово отопление и/или вентилаторни конвектори и/или радиатори с обща мощност до 24kW

 

180лв./брой

 

Включени операции в стандартно обслужване на ТЕРМОПОМПА или КОТЕЛ с подово отопление и/или вентилаторни конвектори и/или радиатори и лири

  •        Посещение на адрес

  •        Проверка на вътрешното тяло на термопомпата

  •        Проверка на външното тяло на термопомпата

  •        Проверка на котел

  •        Проверка и обезвъздушаване на вентилаторните конвектори

  •        Проверка и обезвъздушаване на радиатори и лири

  •        Проверка и обезвъздушаване на подово отопление

  •        Почистване на въздушните филтри на всички вътрешни отоплителни/охладителни тела

  •        Почистване на всички водни филтри

  •        Измерване на работното налягане

  •        Измерване на работните температури

  •        Проверка на електрическите връзки

  •        Тестване и почистване на дренажната система при необходимост

  •        Обезвъздушаване на системата

  •        Пуск, тестване и диагностика на цялата отоплителна/охладителна система

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ УТОЧНЕНИЯ ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА ТЕХНИЧЕСКО ОБСЛУЖВАНЕ НА СИСТЕМИ С ТЕРМОПОМПИ ИЛИ КОТЛИ С ПОДОВО ОТОПЛЕНИЕ И/ИЛИ ВЕНТИЛАТОРНИ КОНВЕКТОРИ И/ИЛИ РАДИАТОРИ И ЛИРИ:

  •        Техническото обслужване обхваща едно посещение на адреса, профилактика, почистване и диагностика на цялата отоплителна и климатична система.

  •        В техническото обслужване НЕ ВЛИЗАТ следните видове дейности, които може да бъдат установени при диагностицирането на системата е следва да бъдат заплатени допълнително от клиента:

-        Констатира се нужда от належащ ремонт, частите и труда, нужни за отстраняването му се заплащат от клиента допълнително, след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата. Ако техническият екип на място не разполага с нужните части за отстраняването на повредата, към стойността на услугата се добавя и такса за посещение на адрес на стойност 70лв. според действащия ценоразпис на БИЛМАРС.

-        Намерен пропуск (теч) на топлоносителя/студоносителя(вода) във водната част на отоплителната/охладителната част на системата - трудът за откриването и отстраняването му и частите(материалите), които са нужни за отстраняването му се заплащат допълнително от клиента, след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата. Ако техническия екип на място не разполага с нужните части за отстраняването на теча, към стойността на услугата се добавя и такса за посещение на адрес, което е 70лв. според действащия ценоразпис на БИЛМАРС.

-        Намерен пропуск(теч) на хладилен агент(фреон) – трудът за отстраняването му и нужното количество хладилен агент (фреон), което трябва да се зареди в системата се заплащат допълнително от клиента след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата

-        Частично „доливане“ на хладилен агент (фреон) в климатичните системи е недопустимо. Ако се установи, че хладилният агент(фреон) в машината не е достатъчен, следва отстраняване на наличното (останало) количество, проверка на цялата система за херметичност, отстраняване на пропуска(теча), ако има такъв, и цялостно зареждане на системата с нов хладилен агент (фреон). Тази услуга – източване на останалото налично количество хладилен агент (фреон), проверка за пропуски, отстраняване на намерен теч и зареждане на системата с нужното количество нов хладилен агент (фреон) - се заплаща допълнително от клиента след като му се представи предварително оферта за стойността на услугата.

  •        За да може да се осъществи безпрепятствено техническото обслужване, клиентите трябва предварително да осигурят достъп до всички агрегати на системата – вътрешно/външно тяло на термопомпа, котел, вентилаторни конвектори, радиатори, лири, разпределителни колектори и други.
  •        При нужда от автовишка за достъп до външното тяло на термопомпа, автовишката се заплаща от клиента по обявените цени на фирмата, осигуряваща автовишката.
  •         БИЛМАРС ЕООД запазва правото си да откаже изпълнението на дадено обслужване или профилактика, ако техническият екип прецени на място, че изпълнението му е невъзможно, не е осигурен достъп до външното или вътрешното тяло или по някакъв начин би бил опасен за здравето и живота на техниците.
  •        Всички системи, които не фигурират в ценоразписа се оферират индивидуално според спецификата, обхвата, мощността и предназначението им от специалистите на БИЛМАРС ЕООД след предоставяне на цялата нужна информация за дадената система
  •        Всички цени са в лева с включен ДДС.