ПРАВО НА ВРЪЩАНЕ НА СТОКИ В САЙТ И ОНЛАЙН МАГАЗИН –www.bilmars.bg
ВЪВЕДЕНИЯ И ТЕРМИНОЛОГИЯ
1. БИЛМАРС ЕООД е търговско дружество собственик на сайт и онлайн магазин www.bilmars.bg, регистрирано в Търговския регистър при Агенция по вписвания с ЕИК 203304804, със седалище гр.София 1309, жк.Света Троица 315В, вх.Б, ет.8, ап.45 и адрес на управление гр.София, жк.Света Троица, бл.173, вх.Д.
2. ПОТРЕБИТЕЛ – това са лицата, които влизат и използват по всякакъв начин функционалностите и материалите в сайта или заявяват поръчки на стоки в онлайн магазина www.bilmars.bg.
3. САЙТ – това е уебсайтът www.bilmars.bg, на който е качена цялата информация за търговската и инженеринговата дейност на БИЛМАРС ЕООД като презентации, изпълнени обекти, предлагани стоки и услуги, информационен бюлетин и др.
4. ОНЛАЙН МАГАЗИН – това е интегриран електронен магазин в www.bilmars.bg, който представлява онлайн платформа за търговия със стоки, които БИЛМАРС ЕООД държи на склад или може да достави при направена поръчка.
5. ОНЛАЙН ПОРЪЧКА е изявеното желание на всеки ПОТРЕБИТЕЛ, влязал в ОНЛАЙН МАГАЗИН www.bilmars.bg за закупуване на даден продукт или продутки и/или услуга или услуги по електронен път от разстояние.
6. ЗЗП – Закон за защита на потребителите.
ПРАВО НА ВРЪЩАНЕ НА СТОКИ
7. Всеки ПОТРЕБИТЕЛ, който е физическо лице има право да се откаже от договора от разстояние (да върне онлайн купена стока или стоки) без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи според чл.50 от ЗЗП. Изключение правят разходите за транспорта по връщането на стоката или стоките до базата на БИЛМАРС ЕООД, както и евентуалното намаляване на стойността на стоката или стоките, причинена от изпробването им според чл.54, ал.3 и чл.55 от ЗЗП. ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да се възползва от правото си за връщане на стока или стоки в 14 дневен срок, считано то датата на:
7.1. Приемането на стоките от ПОТРЕБИТЕЛЯТ или третото лице, различно от превозвача (доставчика) и посочено от ПОТРЕБИТЕЛЯ, според чл.50, т.2 от ЗЗП.
7.2. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която ПОТРЕБИТЕЛЯТ или третото лице, различно от превозвача (доставчика) и посочено от ПОТРЕБИТЕЛЯ приеме последната стока, според чл.50, т.2, буква „а“ от ЗЗП.
7.3. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ е поръчал стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която ПОТРЕБИТЕЛЯТ или третото лице, различно от превозвача(доставчика) и посочено от ПОТРЕБИТЕЛЯ, приеме последната партида или част, според чл.50, т.2, буква „б“ от ЗЗП.
8. За да може стока по дадена поръчка да бъде върната тя не трябва да бъде монтирана, използвана, увредена или счупена. Ако се установи повреда на пратката в следствие на транспорт при получаване от куриер се съставя протокол за повредена пратка в присъствието на куриера. В този случай стоката не подлежи на връщане или замяна.
9. За да упражни правото си за връщане на дадена стока или стоки по дадена поръчка ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва направи следните стъпки:
9.1. Трябва да уведомите БИЛМАРС ЕООД за решението си за отказ от стоката или стоките по дадена поръчка като попълните електронния формуляр ТУК или да ни уведомите недвусмислено по електронната поща – sales@bilmars.bg, като напишете номера на поръчката, име и фамилия на титуляря на поръчката, електронна поща (e-mail), телефон и адрес. И в двата случая ще получите писмо потвърждение на посочената от вас електронна поща (e-mail), че заявката за връщане на стока или стоки по дадена поръчка е получена и обработена от БИЛМАРС ЕООД.
9.2. ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва да изпрати стоката или да я предаде лично в базата на БИЛМАРС ЕООД на адрес гр.София 1309, жк.Света Троица, бл.173, вх.Д, магазин БИЛМАРС ЕООД, телефон 0884 000 887, като стоката трябва да е в оригиналната й опаковка, в запазен търговски вид, с всички аксесоари и принадлежности към нея, с всички документи, както и оригиналният платежен документ – касова бележка или фактура за покупката. ПОТРЕБИТЕЛЯТ поема за негова сметка преките разходи по връщането на стоката и я изпраща без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 дни, след като е уведомил БИЛМАРС ЕООД за намерението си, че иска да върне дадената стока. До предаването на стоката на БИЛМАРС ЕООД, рискът от случайното й погиване или повреждане по каквато й да е причина се носи изцяло от ПОТРЕБИТЕЛЯ. Срокът се счита за спазен, ако стоките са изпратени преди изтичането на 14 дневния срок.
9.3. Ако в една онлайн поръчка има няколко продукта ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да върне колкото продукта пожелае от нея - един, повече от един или всички.
10. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ упражни правото си за връщане на стока или стоки по дадена поръчка, БИЛМАРС ЕООД ще възстанови по банков път в посочена от ПОТРЕБИТЕЛЯ банкова сметка в българска банка, всички плащания, които са получени от ПОТРЕБИТЕЛЯ, включително и разходите за доставка с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от ПОТРЕБИТЕЛЯ начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин за доставка, предлаган от БИЛМАРС ЕООД. Сумата се възстановява без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 дни считано от датата, на която ПОТРЕБИТЕЛЯТ информира БИЛМАРС ЕООД за неговото решение за отказ от договора от разстояние. БИЛМАРС ЕООД има право да отложи плащанията по поръчката, която ПОТРЕБИТЕЛЯТ иска да върне, докато не получи стоката или стоките от нея обратно или докато ПОТРЕБИТЕЛЯТ не представи доказателство, че е изпратил стоката или стоките обратно на БИЛМАРС ЕООД, в зависимост от това кое от двете събития е настъпило първо.
11. При заявка за връщане на стоки от ПОТРЕБИТЕЛ, които са закупени чрез онлайн поръчка на изплащане е необходимо да се върнат всички закупени със съответната поръчка стоки на изплащане, следвайки стъпките описани в точка 66.1 и точка 66.2. Ако в онлайн поръчката има няколко продукта, трябва да се върнат всички продукти, не е възможно да се върне само един или част от продуктите. В този случай ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва да изисква възстановяването на всички платени суми от финансовата/кредитната институция, която му е отпуснала кредита за онлайн покупката на съответната стока или стоки. БИЛМАРС ЕООД не участва по никакъв начин и в никакъв случай в отношенията между ПОТРЕБИТЕЛ и финансовите/кредитни институции, които кредитират покупки на стоки онлайн.
12. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ се възползва от правото си да върне дадена стока той носи цялата отговорност за намаляването на стойността й в следствие на изпробването им, различно от необходимото, за да установи тяхното естество, характеристиките, качества и доброто им функциониране според чл.55, ал.4 от ЗЗП. На всяка върната стока в базата на БИЛМАРС ЕООД при получаването й се прави обстоен преглед и оценка. Ако тя не отговаря на всички условия за връщане описани в този раздел и бъдат установени щети БИЛМАРС ЕООД има право на основание чл.55, ал.4 от ЗЗП да направи обезценка на стоката в размер от 10% до 100%. В случай на частично намаляване на стойността стоката или тотална щета (бракуване на стоката) се съставя протокол с подробно описание на всички констатации със снимков материал в присъствието на ПОТРЕБИТЕЛЯ или/и му се изпращат на електронната поща (e-mail), посочена във формуляра за връщане.
13. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ иска да се възползва от правото си връщане на онлайн покупка със стока, която е придружена с услуга – например доставка и монтаж на климатична система – ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва да уведоми БИЛМАРС ЕООД за желанието си за отказ от стоката, придружена с услуга, спазвайки реда и сроковете описани в този раздел. ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва да има предвид, че в този случай, на основание чл.55, ал.5 и ал.6 от ЗЗП, БИЛМАРС ЕООД е в правото си да удържи сума от направеното плащане от ПОТРЕБИТЕЛЯ при покупката, която се оформя по следния начин - разхода за извършения монтаж на климатичната система при доставката й + разхода за демонтажа на климатичната система + една такса допълнително посещение, според актуалната ценова листа за тези услуги на БИЛМАРС ЕООД към момента на връщането. След като климатичната система бъде демонтирана се транспортира до базата на БИЛМАРС ЕООД. При получаването й се прави обстоен преглед и оценка на овехтяването й в следствие на работата й. БИЛМАРС ЕООД на основание чл.55, ал.4, ал.5 и ал.6 от ЗЗП прави обезценка на стоката в размер от 10% до 100%. Съставя се протокол за направената оценка на климатичната система с подробно описание на всички констатации и снимков материал в присъствието на ПОТРЕБИТЕЛЯ или/и му се изпращат на електронната поща (e-mail), посочена във формуляра за връщане. Описаната процедура е същата за всяка стока, която е придружена с услуга монтаж или инсталиране.
14. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ изрично е заявил онлайн предоставянето на услуга или услуги и в процеса на изпълнението им пожелае да се откаже от поръчката си, трябва да заплати сумата, която е пропорционална на предоставеното до момента, в който е уведомил БИЛМАРС ЕООД по реда и в срока описани в този раздел, че иска да упражни правото си на отказ от настоящия договор спрямо общата сума по договора съгласно чл.55, ал.5 от ЗЗП. Ако БИЛМАРС ЕООД е изпълнила изцяло поисканата услуга по съответната поръчка, след изричното искане и съгласие на ПОТРЕБИТЕЛЯ, ПОТРЕБИТЕЛЯТ губи правото си на отказ от договора от разстояние съгласно чл.57, ал.1 от ЗЗП.
15. Когато ПОТРЕБИТЕЛЯТ се е възползвал от правото си на отказ на договор, сключен от разстояние, задълженията и ангажиментите на двете страни по договора се прекратяват съгласно чл.53 от ЗЗП.
|